torsdag 7 maj 2015

inbjudningskort

Hej
Här kommer mitt första blogg inlägg någonsin!!
Det var inte helt lätt att välja ett kort men till slut kom jag ändå fram till ett inbjudningskort jag gjorde åt en vän.
Det som jag gillar med denna typen av kort är att man kan ha ett kort som grund men sen ändra tema, färger, bild, text, detaljer hur man vill tills man är nöjd!!
Jag började med ett vanligt vitt kort 13,5x13,5cm
Valde sedan ut två mönstrade och ett enfärgat papper som jag tyckte passade bra ihop!
Klippte sedan ut 3 stycken av varje papper 4,3x4,3cm.
La upp dem på kortet och ändrade runt papperna tills jag var nöjd.
Då detta skulle bli ett inbjudningskort till en liten killes 2 års kalas valde jag en stämpel på en glad lite kille och stämplade Inbjudan på samma papper.
Stämplade sedan upp små vimplar som jag stämplade bokstäver och siffror i. Hade tunt garn som jag först fäste på kortet när jag fäst de små kvadraterna och sedan fäste jag vimplarna på tråden.
Till sist satte jag fast bilden på kortet.
Det som kan vara lite klurigt är att det blir på millimetern rätt, att skärmaskinen inte skär helt rakt eller att man klipper lite snett.
Annars är det ett lätt och roligt kort att göra och funkar bra att göra många av!!
Lycka till!!
Hoppas vi ses och hörs igen!

//Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar