måndag 1 juni 2015

dags för dragspelskort

Här kommer mitt dragspelskort som blir först ut denna temaveckan!!

Det enda vi kommit överens om är att ha samma bas som grund men sedan ändra och använda den hur vi vill!! Det vill säga att de kommer inte se likadana ut eller ha samma innehåll!! 

Jag valde att ha ett tema med hav och bad, snäckor och stenar som jag samlat på mig från mina resor runt om i världen. 
Jag hade ett klippark som jag kände redan från början att jag ville använda men visste inte hur jag skulle få ihop det så det skulle kännas enhetligt.
Efter en stund kom jag på att kortet har en fram och en baksida! 
Badande flickor på ena sidan och de söta små pojkarna på andra. 
Tycker att bilderna i sig är väldigt fina och valde därför att inte ha med för mycket andra papper eller dekorationer. 


Framsidan på kortet.
 Valde att ta en bild med en text och sen bara ha snäckor som dekoration.


De första bilderna på insidan är med badtjejer. 
Även här valde jag ganska diskreta färger som går ton i ton med bilderna,
stenar och snäckor. 


Den sista sidan blir även framsidan när man viker ihop kortet.


Andra sidan på kortet blev med bilder på de söta pojkarna som leker på stranden. 
Här har jag inte valt några dekorationer alls förutom papper.


Sista sidan blir också framsidan. 

Det var väldigt kul att göra men eftersom jag gärna vill ha volym i mina kort så är det inte så lätt att kunna vika dem när de är klara. Men det står väldigt bra trots de lite större snäckorna.
På en del av bilderna har jag lagt ett tunt tunt lager med glitter på vattnet för att få det lite levande.

Alla saker jag har använt - förutom snäckor och stenar är från JE Scrap och Hobby!!

Hoppas ni hittar vad ni söker och försöker er på ett dragspelskort!!

Glöm nu inte att se vad de andra gör för fint resten av veckan!!

// Maria 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar