söndag 7 juni 2015

Fotoalbum

Sist ut är jag att visa mitt dragspelskort. Jag har valt att göra det till ett fotoalbum till min son när han blir äldre över hans 2,5 första år.


Så här ser dragspelskortet ut när jag snört ihop det med ett band. Jag har stansat ut stjärnor i olika färger från glitterpapper. Isak har jag embossat med ett härligt embossingpulver. Och sedan dekorerat med lite olika satinband.


Första bilden här visar sonen i min mage. Har använt mig av papper från butiken. Glitterpappret i bakgrunden har jag även hörnpunchat. Detta är även den "röda tråden" igenom hela dragspelskortet, så detta kommer jag inte att upprepa när jag beskriver vad jag har gjort. Det andra pappret har jag rivit för att få en lite mer "rough" stil. Och slutligen har jag dymo-märkt uppslaget.


På den här andra bilden har jag dekorerat med organzaband från butiken, punchat ut lite småstjärnor i glitterpapper, och dymo-märkt.


Detta tredje uppslag innehåller förutom organzaband och dymo, även en träsiffra som jag har embossat med ett embossingpulver från butiken.


Det fjärde uppslaget har jag stämplat lite blandade stjärnor på ett vitt papper från butiken. Här har jag tagit ett organzaband som jag har snurrat runt för att få en lite mer svepande effekt. Även här har jag embossat en siffra med embossingpulver, men denna gång i en annan färg. Vidare har jag dekorerat med en fjäril och rhinestones. 


Och sedan om man vänder på dragspelskortet kommer man till femte uppslaget. Här har jag använt mig av lite svart papper i olika storlekar på glitterpapper. Jag har även dekorerat med ett hjärta som jag har stansat ut, samt embossat i min Big Shot.


Det sjätte uppslaget har jag embossat med ett vitt embossingpulver på en träsiffra, samt dekorerat med rhinestones. Har även tagit ett glitterpapper som jag rivit kanterna på som jag sedan skrev "år" på. 


På det sjunde uppslaget har jag lagt dit ytterligare ett glitterpapper, samt testat att stämpla blommorna med en distress ink, som jag sedan embossade med clear embossingpulver. Vidare har jag dekorerat med organzaband, samt puffpinnar.


Och på det åttonde och sista uppslaget har jag dekorerat med ett satinband och rhinestones, samt en sticker.


Så här ser hela dragspelskortet ut, jag har även skrivit lite meddelande till Isak i framtiden på vissa uppslag.



Material från butiken
Glitterpapper (finns inte än i webshopen)
Embossingpulver (finns inte än i webshopen)
Blommor (Den variant jag har använt finns inte i webshopen just nu, men det finns massor av andra)


//DT-Irmelin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar