fredag 31 juli 2015

Veckans tema Färg & kladd

Har denna gången fixat och trixat med en canavas tavla. Gör ju mest kort som ni vet, så detta var kul, men tog förstås en del tid. Först att komma på en ide´och att sen bygga vidare på den. Iaf så blev detta resultatet.




Grundade först med Gesso på hela Canavasen, så att färg och dylikt kunde fastna bättre.
Sen använde jag en Stencil i vänstra hörnet, där jag först tog på Strukturpasta med en spatel.
När det väl torkat, la jag åter igen på stencilen exakt där jag hade den innan och kletade då på ett lager med Chalky (Vintage-look) som kommer att komma in i butiken. Älskade den färgen!
Har även satt på Charms, Rosor och andra Blommor. Sen har jag även använt lite från mina egna gömmor, bl.a. hönsnät. Det och allt annat har jag klistrat på med limpistol, så att det snabbt ska fastna och fästa bättre!

Har nog fått med det mesta här nu, men har jag missat något som ni undrar över eller så, så skriv det i kommentarerna här under inlägget, så ska jag hjälpa er så gott jag kan! ;)
Ses nästa fredag igen! ;)

/Dt-Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar