torsdag 13 augusti 2015

Stafflikort

Idag tänkte jag visan något jag aldrig gjort förut. Har försökt mig på ett stafflikort och måste säga att jag blev väldigt nöjd. Valde att hålla mig till en traditionell kortstorlek, 15x30 men det går naturligtvis att variera i oändlighet. Har en gräddvit kortbas som bigats på 15 samt på 7,5 för att få kortbasen i tre sektioner. Skar sedan till ytterligare ett kort i samma kortbas nu 15x15 cm. Rundade av hörnen och sen var det bara att dekorera!

Så här ser kortet ut när det är stängt, har använt mig av en mängd dies, bland annat från Lawn Fawn och Joy. JE säljer en massa olika varianter.






Stämplen är en gorjuss och är färglagd med copics i klara färger.


JE har en mängd blommor att välja mellan och en del av desa kommer där ifrån, andra hade jag i gömmorna.

Har även stansat ut lite kork som dekoration.





Så här ser då kortet ut i uppställd variant, har valt att låta texten komma fram efter att man ställt upp kortet. 

Stämpeln är ifrån stämpelkällan, chalksen som används runt texten och stämpeln är i nyansen Rusty keys.

//DT-Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar