onsdag 14 oktober 2015

Bokkort


Idag tänkte jag  visa ett litet bokkort som jag gjorde till min tös nu när hon fyllde år.  Jag tycker det är jätteroligt att både ge och få egengjorda kort och detta är lite annorlunda.

Basen är gjord av vitt cardstock och man kan självklart använda vilket mönstrat papper man tycker passar. Här hittar ni de olika cardstocken som finns i butiken. 
Till utsidan på mitt kort tog jag ett 12x12 mönster papper och bara skar till så att jag fick dom två bitarna som jag tyckte hade finast mönster på. Här hittar ni alla de fina mönsterpappren som finns att välja på i butiken. 



Framsidan. 


Detta är baksidan av kortet. Använda samma 12x12 papper för att få det att matcha ihop. Mellan mönsterpappret och själva basen har jag fäst två band så att man har något att knyta ihop kortet med.



Till insidan valde jag en stor stämpel med lite text på men man kan ju givetvis ha vad man vill, te.x om man bara vill ha en ruta där man kan skriva en egen hälsning osv. 




Här hittar ni lite olika stämplar att välja mellan och här hittar ni de snören/ band som finns i butiken att välja mellan. 

Hoppas att ni blev lite inspirerade.

DT / Johanna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar