onsdag 28 oktober 2015

Maskerad mask

Då det är allahelgona på fredag och det kanske är en del som ska klä ut sig tänkte jag visa er vad jag har gjort med en mask. Jag gillar masker för även om man inte vill spendera massa tid och pengar på en hel kostym eller en massa smink kan man lätt känna sig lite utklädd med bara en mask.




Jag började med att måla hela masken svart istället för att ha den vit som den var när jag köpte den. Sedan letade jag reda på lite jag kunde använda som jag redan hade hemma, dels så köpte jag lite fjädrar och några olika band och snören. Här hittar du pärlband och HÄR hittar du övriga band som finns i butiken. Man kan självklart använda vilka band man vill och som man tycker passsar in på masken.




Sen är det bara till att börja. Jag använde stickles för att få lite glitter på masken och satte på några rhinestones för att få ännu mera glitter i masken. Det finns många färger stickles att välja på i butiken och ni hittar dom här och här hittar ni alla rhinestones.





Denna masken var en sådan med resår som man ska sätta runt huvudet men jag ville hellre ha att den sitter fast på en pinne som man håller i så jag köpte en vanlig blomsterpinne, lite tjockare modell, målade den svart och satte ett band runt om så att det såg lite snyggare ut. Sedan limmade jag bara fast den där jag tyckte att den skulle sitta och limmade även fast lite pärlband. 
Blomman på sidan kommer från ett gammalt hårspänne jag hittade här hemma som jag helt enkelt bara drog loss blomman från men om du tittar här så ser du vilka blommor det finns att välja mellan i butiken. 

Happy Halloween   DT / Johanna 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar