söndag 13 december 2015

Julkort med stencil från Crafters Companion

Det har kommit in så fina stenciler nu i butiken, så jag tänkte visa vad jag har gjort med en från Crafters Companion - Sheena Douglass. Denna gång använde jag bara distress inks i brunt och grönt på ett akvarellpapper från min egna samling.




Efter det tog jag en snöflingestämpel från mitt egna förråd och stämplade ovanför själva motivet. Som sentiment tog jag även där en stämpel från mitt egna förråd som jag stämplade med grön distress och sedan embossade med ett clear embossingpulver. 


Sedan kletade jag på lite stickles på den gröna skogen och snön för att få lite sparkles. Och slutligen fäste jag allt på ett cardstock från ScrapBerry's.

 //DT-Irmelin

Material jag har använt hittar ni här:

Papper

Stencil

Stamppads

Stickles

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar