fredag 4 december 2015

Min Tin Box

För ett tag sedan fick vi dt-tjejer en Tin Box i våra dt-paket, som vi skulle altra hur vi ville.
Och så här vart mitt resultat:


På locket av asken, började jag med att grunda med Gesso, så att mitt nästa lager med Strukturpasta skulle fästa ordentligt och heller inte lysa igenom till den plåtiga ytan.  Struktur pastan är det som gör att det blev knagglig yta.
Själva botten på asken valde jag att inte göra något med, eftersom det kan bli svårt att öppna och stänga igen asken!

Nästa steg blev att stansa ur dessa Vintage swirls i ett beige Cardstock. På dessa sitter Rosor, Glitterblomma och Kallor.
Hittade glitterpinnar och en spiral i mina egna gömmor som också klistrades på.
Sen är det 3 olika charms på med, en Rock heart, en Ros i cirkel och även en fjäril.
Charmsén med med en ros i cirkel sitter ett litet snöre på toppen, det kommer i från Scrapberry.
Har även satt på lite halvpärlor här och där.

Sist momentet blev att återgå till gessoburken och dutta på lite vit färg här och där på dekorationerna!

Ja då har ni fått ännu ett tips på hur man kan altra en Tin Box.
Hoppas att jag väckte lite ide´er hos er!

Ses snart igen! =)
Kramar från Dt-Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar