söndag 24 januari 2016

Alla hjärtans dagkort

Hej,
jag har nu satt igång med alla hjärtans dagkorten nu, så jag tänkte visa ett av dessa idag. Jag har alltid tendenser att göra mina sådana kort i tjejiga färger, så blir det även idag. Kortet jag visar går i rosa och lila toner.


Först av allt skrev jag ut en digital stämpel som jag färglagt med Copics. Stämpeln hittade jag på DeviantArt hos Jade Dragonne, länk dit finns här>>>
Jag är väldigt ny på att färglägga med Copics, men jag tränar kontinuerligt just nu, så det kommer förmodligen komma mer av sådant framöver.


Som bas på kortet tog jag lila cardstock från ScrapBerry's, och torrembossade pappersrutor i rosa med en embossingfolder från mitt egna förråd. Fler cardstock finns att hitta här>>>
De embossade rutorna färgade jag även in med distress ink - Seedless Preserves. Kanterna på rutorna framhävde jag med lite stickles. Jag stansade även ut love i samma cardstock som kortbasen med en Love-stans från mitt egna förråd. Slutligen dekorerade jag kortet med lite liljor och pärlor.


Syns om en vecka!

//DT-Irmelin

Material jag använt hittar ni här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar