fredag 22 januari 2016

Det blev en dörrskylt

Hade tanken på att göra något som inspirerade er till Alla Hjärtans Dag, som snart är här.
Hittade ett trähjärta som jag sparat på alldeles för länge här hemma, så jag tyckte det var dags att altra något med det! =)
Det var redan färdigt i lite sliten shabby chic stil, precis i min smak! ;)
Så självaste hjärtat har jag inte gjort något med.
Idéerna flög hit och dit om vad jag skulle hitta på.
Vet inte om ni känner igen er i detta, men jag sparar gärna på sånt jag tycker är fint i fall att om och i fall att om det kanske skulle bli dåligt gjort i mina ögon. (Vill inte riskera att förstöra det fina) :P Just precis därför har detta hjärtat legat och väntat på bättre tider.
Men nu är dessa tider här och det visade sig att bli en present till mig själv, en ny dörrskylt!
Och så här blev den:


Kritisk som jag är för ofta med mitt egna, så blev den för ljus. Eller det jag altrade fast på hjärtat skulle varit i snäppet mörkare nyans. Men, men nu blev detta slutresultatet iaf och det är alltid kul med lite nytt.
I mina egna gömmor hittade jag även dessa färgade kartongbokstäverna som jag först satte på och byggde mig framåt efter hur de satt.
Sen har jag stansat ut 5st ljusgröna blomsterstjälkar i vanlig cardstock med en dies från Marianne design.
Ovan på dem sitter lite olika blommor, som gardenior och olika storlekar och knoppar av rosor.
Har även satt på lite eget pynt från mina egna gömmor.
Två härliga fjärilar som går i stil med det andra.
Det sista har jag tagit en pensel och penslat på lite gesso här och där.

Hoppas det gav er lite idéer till nytt skapande! ;)
Syns snart igen!
Kramar från Dt-Eva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar