söndag 17 januari 2016

Double-Canvas: Together

 I mitt senaste DT-paket fick jag två små canvas och då fick jag en idé att göra ett alster där dessa två paras ihop med varandra. Jag hade även en resin-sentiment som hade gått sönder i mitten, som jag tänkte skulle vara den sammankopplade elementet till dessa två canvas.
Det jag började med var bakgrunden. Jag färgade in den med bara vanlig distress ink som jag sedan färgade in ytterligare med en mörkare med stenciler.


Jag fortsatte sedan med modellingpaste (från mitt egna förråd) och stenciler, samt satte sedan fyllde med lite course relief pasta. Efter det var det bara att börja dekorera canvastavlorna. Snöret, rosetterna, resinblommorna, metallblommorna, de bruna pappersblommorna och blommorna utstansade i chipboard kommer från mitt egna förråd. Resten kommer från JE Scrap och Hobby.



Och så här ser canvastavlorna ut när de står bredvid varandra. Nu kan ni själva testa på att göra egna ihopsatta alster! Här>>> finns de canvastavlor som butiken har i lager.


//DT-Irmelin

Material jag använt som inte finns i onlinebutiken än:

Kaisercraft Wood Flourishes - Playing Card Suits

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar