söndag 12 juni 2016

LO: KaiserCraft

Hej,
det har kommit en hel del underbara papper från KaiserCraft i butiken. Älskar verkligen Sea Breeze. I den följer det även med stickers, vilket var en glad överraskning för mig när jag tittade igenom paper packet. Idag tänkte jag visa en layout som jag har gjort med mestadels deras produkter.


Jag började med att välja ett papper från Sea Breeze. Sedan valde jag lite olika papper från Story Book som jag lade till omlott bakom bilderna. Jag skalade även av kartongbitar som även dem la bakom mina bilder. Till bakgrunden till denna färgade jag in lite tegelstenar med hjälp av en stencil (även den från KaiserCraft), jag använde även den till att få lite struktur med texturepaste.


Här ser ni tegelstenarna skapade med texturepaste. Dessa valde jag även att färga in lite med PearlEx. Jag avslutade med att dekorera med lite blommor och stickers.


Så här blev min layout i sin helhet. Syns om en vecka!

//DT-Irmelin

Material jag använt:
KaiserCraft - stencil - Old Mac Cobblestone
KaiserCraft - paper pack - Sea Breeze
KaiserCraft - paper pad - Story Book
Doodlebug - Alphabet stickers - Bon Bon
PearlEx - Brilliant Gold
Blommor
Distress Ink

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar