söndag 24 juli 2016

Art Journal: Distress Crayons

Hej, 
idag tänkte jag visa en art journal som jag har gjort med hjälp av distress crayons. Det jag anser är det bästa med art journals, är att man inte behöver ha en bestämd plan över vad man skapar. Detta visade sig verkligen i denna. 


Bakgrunden gjorde jag med hjälp av vanlig distress ink pads. Jag började med att rita tegelstenarna, med hjälp av en stencil, som jag sedan förstärkte på fri hand. Sedan började jag rita resten på fri hand. Jag började med spindelnätet och sedan ritade jag stenarna. 


Jag stansade även ut en spindel som jag applicerade glossy accents på, och efter det ritade jag cirklarna. Slutligen limmade jag fast stickers som jag förstärkte kanterna på med hjälp av crayons.
Nedan ser ni sedan hela art journalen.


Syns om en vecka!

//DT-Irmelin

Material jag har använt:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar