onsdag 27 juli 2016

Embossing Teknik




Ofta jag iallafall glömmer bort hur jag använder mig av det jag har hemma på så många olika och nya sett som möjligt.
Med hjälp av att embossa kan man få ett fint 3D kort och för det mesta gör jag det på en kortstomme för att sedan bygga på med olika lager med papper.
I detta fall vill jag använda mig endast av ett papper som jag sedan ska fästa på min kortstomme.
Jag vill ha en cirkel på mitt kort som inte är embossat men vill inte lägga på fler lager papper.
Jag använder en cippboard då jag vill att den ska kunna användas om och om igen. Skär ut en cirkel där jag vill att det ska vara utan struktur. Sen är det dax att veva.
Går inte in på vilka plattor man ska ha då det är olika beroende på vilken maskin man har
Lite distress och Perfekt Pearl 
Dekorationer som i detta fall blommor, blad
sprön
samt bling
Låt fantasin flöda

/// Kram DT - Lotta





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar