söndag 10 juli 2016

Stair Step fold card

Hej,
idag tänkte jag visa en kortvikning, nämligen en stair step fold. Tutorialen hittade jag på Beccys place, här>>>. På framsidan har jag färglagt en digital stämpel från The East Wind med copics, den går att hitta här>>>.

Nu till kortet. Jag har använt mig av mönsterpapper från Lawn Fawn och olika stämpelset från Darkroom Door. Jag har även dekorerat med enamel dots.


På insidan har jag åter igen stämplat med Darkroom Door, men jag har även stansat ut både kugghjul och fjärilar. Samt använt mig av papper från Lawn Fawn. Jag trodde att denna vikning skulle vara svår, men med hjälp av rätt verktyg gick det faktiskt ganska bra. 


Det var allt från mig denna vecka. Hoppas ni blev inspirerade till att också göra någon rolig kortvikning.

//DT-Irmelin

Material jag har använt mig av:
Darkroom Door - Paint Splats
Darkroom Door - Simple Sayings

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar