söndag 7 augusti 2016

Altrad ask

Hej hej,
idag tänkte jag visa en altrad ask som jag har gjort. Jag började med att applicera texture paste genom en stencil. Jag kladdade även texturepaste på sidorna av locken och fäste sytråd runt. Jag målade allt med gesso och sedan sprayade jag med pearlex på asken.




Jag hade i förväg även jag testat den underbara leran från Tonic Studios och gjort en ram och några blommor. Dessa och vanliga pappersblommor limmade jag fast på asken. Och dessa målade jag med gesso och sprayade ytterligare med pearlex när gesson hade torkat. Slutligen så målade jag med inka gold på lite utvalda delar.


Och så här blev min ask.

Syns om en vecka!

//DT-Irmelin


Material jag har använt:
PearlEx - Blue Russett
PearlEx - Sunset Gold
Inka Gold
Blommor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar